Knowledge base

Hoe een GlobalSign certificaat valideren via een TXT record?

Laatst bijgewerkt op 6 sep. 2023 13:16:49.
Categorie: Alles over SSL certificaten

AlphaSSL DNS DomainSSL ExtendedSSL GlobalSign OrganizationSSL

Een GlobalSign certificaat valideren via TXT record

GlobalSign biedt de mogelijkheid om naast valideren van een certificaat per e-mail (via de klassieke hostmaster@uwdomein.be e.d. adressen), of een bestand op uw website, ook het certificaat te valideren door een TXT record toe te voegen aan de DNS zone van uw domeinnaam.

Het eenvoudigste is om een TXT record toe te voegen voor de "origin" (@).
Er mogen meerdere origin entries aanwezig zijn van GlobalSign, mocht u bijvoorbeeld verschillende certificaten moeten valideren.

Instellen van de record kan eenvoudig via de Mijn Kinamo website of indien u zelf uw zone beheert, door volgende lijn toe te voegen:

@ IN TXT "_globalsign-domain-verification=[UNIEKECODE]"

Verander daarbij uiteraard de [UNIEKECODE] door de code die u van GlobalSign heeft ontvangen.
Na toevoegen van deze record kan u snel en eenvoudig uw validatieproces voltooien.
Kies bij het valideren op de GlobalSign pagina voor uwdomeinnaam.be en niet de www.uwdomeinnaam.be als te controleren entry, anders zal het certificaat enkel geldig zijn voor de www domeinnaam.


Gerelateerde artikels

Managed services in de kijker

Onze systeembeheerders hebben een paar schepen vol met containers met werk opgetild. (Ja, die woordspeling was expres, onder meer hierover)...

Lees meer

Welke service level garantie (SLA) is van toepassing op server housing (co-location)?

Ook server housing of co-location klanten kunnen rekenen op een uitstekende service garantie. Een Kinamo server housing dienst beschikt standaard...

Lees meer

How to fix a blocking error when upgrading ESXi 6.5 to 7.0 update 2 through vSphere Lifecycle Manager.

Kinamo maintains multiple VMware vSphere clusters, not only for our own infrastructure, but also for a variety of customers. As...

Lees meer

Extra hulp nodig?

Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!

Kinamo

Selecteer uw taal

Alle talen: