Knowledge base

Instellen van uitgaande server (SMTP) op iPad en iPhone

Laatst bijgewerkt op 28 sep. 2023 10:32:31.
Categorie: E-mail

iOS iPad iPhone SMTP

Dit artikel toont u hoe u de uitgaande mailserver (SMTP) voor uw e-mail adres kan instellen op uw iPad of iPhone.
Dit artikel is van toepassing vanaf iOS versie 7+.

Hoe een uitgaande e-mail server instellen op iPad / iPhone?

Het instellen van de uitgaande server (SMTP) op iPad of iPhone is niet eenvoudig.

In iOS zitten enkele tegenstrijdigheden die er voor zorgen dat u, zelfs na het doorlopen van de wizard, nogmaals de gegevens moet nakijken om zeker te zijn dat iOS de juiste instellingen heeft voor uw e-mail account.

Ga op uw iPhone of iPad naar Instellingen vervolgens Email, contacten, agenda's en klik op de Kinamo e-mail account die u heeft ingesteld.

Klik nogmaals op Account om de instellingen te bekijken. Kies vervolgens SMTP onder Server uitgaande post door er op te klikken.

U ziet de hoofdserver staan, en eventueel andere SMTP servers. Klik op de naam van de Hoofdserver.

Het is belangrijk dat u volgende zaken heeft ingesteld, indien één van deze parameters niet correct is, zal de uitgaande server niet werken!

Hostnaam: mail-smtp-out.kinamo.be
Gebruikersnaam: uw volledig e-mail adres
Wachtwoord: wachtwoord van uw e-mail adres
Gebruik SSL: moet ingeschakeld worden
Identiteitscontrole: MD5 Challenge-Response
Serverpoort: 2525 of 587

Gerelateerde artikels

Een SSL certificaat kopen? Wat is een SSL certificaat?

U heeft beslist om een SSL certificaat te kopen? Maar wat is een SSL certificaat? Waarom is dit belangrijk en...

Lees meer

SHA1, SHA2 en SHA256 SSL algoritmes

SHA is een wiskundig algoritme dat in SSL toegepast wordt om de geldigheid van de ondertekening van een certificaat te...

Lees meer

Waarom krijg ik een geel driehoekje te zien op een beveiligde website?

De gele gevarendriehoek krijgt u te zien als u een webpagina bezoekt die met SSL beveiligd is, maar waar Google...

Lees meer

Extra hulp nodig?

Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!

Selecteer uw taal

Alle talen: