Laatst bijgewerkt op 2 aug 2024 10:35:03.
Categorie:
E-mail
E-mail IMAP iOS Mail SMTP Mail app
Dit artikel toont u exact hoe u uw e-mail adres bij Kinamo moet instellen op uw iPad of iPhone.
Opgelet, dit artikel is van toepassing op iOS v. 9.2!
Belangrijk om weten: wij gaan er van uit dat u de e-mail account toevoegd via Instellingen, niet door op Mail te klikken en de eerste account voor uw iPad of iPhone in te stellen. Deze volgt namelijk een andere reeks stappen.
Ga op uw iPhone of iPad naar Instellingen en kies vervolgens Email, contacten, agenda's. Klik vervolgens op Nieuwe account.
Daarna klikt u op Anders.
Vervolgens klikt u op Voeg mailaccount toe.
In deze stap kan u de gegevens van uw e-mail account invullen, dit omvat uw naam, e-mail adres, wachtwoord en een zinnige beschrijving.
In de volgende stap kan u de inkomende e-mail server (POP3 of IMAP) en uitgaande e-mail server (SMTP) instellen. Wij raden u aan om de account als IMAP account in te stellen, dit wil zeggen dat de e-mail berichten steeds op server worden bewaard.
Concreet wil dit zeggen dat u hetzelfde e-mail adres kan raadplegen op zowel desktop, smartphone, tablet en webmail zonder dat deze van de server worden gehaald.
De velden Naam, E-mail en Beschrijving worden overgenomen uit de vorige stap. U kan deze nog aanpassen als u wil, maar dit is niet nodig.
Hier geeft u volgende gegevens op:
Dit zijn de gegevens voor het verzenden van e-mail:
Als u deze stap voltooid heeft, klikt u op Volgende.
Klik nu op Bewaar.
Indien u deze stappen correct heeft doorlopen, is uw e-mail account correct ingesteld en kan u e-mails verzenden en ontvangen.
Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!