Knowledge base

E-mailproblemen in Outlook: berichten komen niet op alle apparaten binnen

Categorie: E-mail

E-mail outlook IMAP

Als u wel e-mails ontvangt op uw telefoon maar niet in de Outlook-client op uw pc, of omgekeerd, kunnen er verschillende oorzaken zijn.
Dit artikel geeft u de meest waarschijnlijke problemen en oplossingen.

1. IMAP-synchronisatieproblemen

Controleer of de IMAP-instellingen correct zijn ingesteld in Outlook. Foute serverinstellingen kunnen ervoor zorgen dat e-mails niet synchroniseren. Vergelijk de instellingen in Outlook met die op uw telefoon om te controleren of ze correct zijn. Volgend artikel geeft meer informatie over de serverinstellingen die nodig zijn voor e-mail via Kinamo.

2. Nieuwe Outlook-versie ondersteunt IMAP mogelijk niet goed

In de nieuwste versie van Outlook kunnen sommige IMAP-functies beperkt zijn. Bij problemen kan u daarom eventueel beter tijdelijk terug schakelen naar de klassieke Outlook-versie:
Ga naar Bestand Info en kijk of de optie "Terug naar Outlook Classic" beschikbaar is.

Werkt dit niet of heeft u de Klassieke Outlook niet op uw computer? Dan kan u die hier downloaden.

3. Mails worden door een andere client opgehaald en verwijderd van de server

Als u e-mail op uw telefoon via POP3 hebt ingesteld, kan het zijn dat de telefoon e-mails downloadt en van de server verwijdert. Zorg ervoor dat zowel bij zowel Outlook op uw pc als op uw mobiele toestellen uw mailprogramma is ingesteld op IMAP.

Controleer of de e-mails nog zichtbaar zijn in de Kinamo webmail. Als de e-mails daar ook ontbreken, kan een andere client (programma) de berichten van de server hebben verwijderd.

4. Outlook-account opnieuw configureren

Soms helpt het om het e-mailaccount in Outlook te verwijderen en opnieuw toe te voegen:
Ga naar Bestand Accountinstellingen Account verwijderen en voeg het account opnieuw toe met de juiste IMAP-instellingen.

In dit artikel vindt u meer informatie over hoe uw e-mail account terug toe te voegen aan Outlook

5. Outlook is offline of synchroniseert niet goed

Controleer of Outlook niet per ongeluk in offline modus staat:
Ga naar het tabblad Verzenden/Ontvangen en kijk of "Offline werken" geactiveerd is.

Druk op F9 om handmatig alle mappen te synchroniseren.

6. Antivirus of firewall blokkeert inkomende mail

Sommige beveiligingssoftware kan IMAP-verbindingen blokkeren. Zet tijdelijk uw antivirus of firewall uit en controleer of de e-mails binnenkomen.

7. Outlook-profiel is beschadigd

Als geen van de bovenstaande oplossingen werkt, kan een beschadigd Outlook-profiel de oorzaak zijn.
Maak een nieuw profiel aan via Configuratiescherm Mail (Outlook)Profielen beheren.

Nog steeds Outlook problemen?

Als u problemen ondervindt met het ontvangen van e-mails in Outlook terwijl ze bijvoorbeeld wel op uw telefoon aankomen, kan dit verschillende oorzaken hebben. Door de bovenstaande oplossingen stap voor stap te doorlopen, kan u in veel gevallen het probleem oplossen.

Lukt het niet of krijgt u een andere foutmelding dan kan u eventueel contact opnemen met onze support zodat we kunnen nakijken of het probleem bijvoorbeeld niet aan een volle mailbox ligt.


Verwante artikelen

Kan ik de e-mail adressen bij mijn hosting abonnement zelf beheren?

Elk hosting abonnement (shared web hosting, PHP hosting) beschikt bij Kinamo over een toegang tot "Mijn Kinamo". Via "Mijn Kinamo"...

Meer lezen

Welke uitgaande mailserver (SMTP) is beschikbaar voor Kinamo e-mail adressen?

Kinamo shared web hosting, business e-mail en SecureMail Gateway klanten kunnen gebruik maken van de uitgaande server (SMTP) van Kinamo...

Meer lezen

Thunderbird: instellen van de uitgaande (SMTP) server voor Kinamo e-mail adressen.

Wij gaan er van uit dat u reeds klant bent van Kinamo en reeds beschikt over een e-mail adres op...

Meer lezen

Extra hulp nodig?

Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!

Kinamo

Selecteer uw taal