Laatst bijgewerkt op 28 sep 2023 10:31:55.
Categorie:
E-mail
Het volgende artikel legt u uit welke inkomende (IMAP / POP3) en uitgaande server (SMTP) u moet opgeven als u gebruik maakt van een e-mail adres op de Kinamo hosting infrastructuur. Dit artikel is van toepassing op klanten die gebruik maken van Kinamo shared hosting, server hosting, cloud hosting of server hosting met e-mail adressen.
Uw e-mail adres kan ingesteld worden als IMAP account of POP3 account.
Als u uw e-mail account instelt als IMAP account blijven de e-mail berichten steeds op de server.
Concreet wil dit zeggen dat u elke device moet instellen met een IMAP account, zo kan u dezelfde mailbox raadplegen op zowel desktop, smartphone, tablet en webmail zonder dat deze van de server worden gehaald.
Let wel op: de ruimte van uw IMAP mailbox is beperkt, regelmatig onnodige e-mail berichten verwijderen is dus de boodschap!
Als u uw e-mail account instelt als een POP3 account worden de e-mail berichten steeds van de server verwijdert, dit bij elke controle op nieuwe berichten.
Als u dus via een desktop computer uw berichten raadpleegt in uw e-mail programma en vervolgens op uw tablet gaat kijken - of via de webmail van Kinamo - zal de mailbox leeg zijn: de berichten werden immers door het e-mail programma van uw desktop computer gedownload.
U kan volgende instellingen gebruiken voor inkomende e-mail:
Account type (protocol): IMAP of POP3 Inkomende mailserver: in.kinamo.be Gebruikersnaam: uw volledige e-mail adres, bvb. uwnaam@uwdomein.be Wachtwoord: uw wachtwoord Beveiliging: SSL (STARTTLS functioneert ook) Poort: 993 (IMAP), 995 (POP3)
Voor volledige informatie over de uitgaande mailserver (SMTP) verwijzen wij u graag door naar ons artikel over de uitgaande mailserver.
U kan gebruik maken van volgende standaard instellingen:
Uitgaande mailserver (SMTP): out.kinamo.be Poort: 587 Verbinding: SSL Authenticatie: normaal wachtwoord (specifiek iOS, MD5 - Challenge Response kan ook) Gebruikersnaam: uw e-mail adres Wachtwoord: uw wachtwoord van uw e-mail adres
Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!