Laatst bijgewerkt op 23 nov 2023 13:40:24.
Categorie:
Handleidingen
Voortaan kan u als Kinamo klant niet langer aanmelden met een gebruikersnaam (formaat klantnummer/naam) maar moet u het e-mailadres gebruiken waarmee u gekend bent in ons systeem.
Aanmelden met een e-mailadres biedt vele voordelen: het is eenvoudiger, het is beter te onthouden en de nieuwe aanmeldprocedure is voortaan ook beveiligd met tweefactor authenticatie via SMS of authenticator tool. Zo is uw account optimaal beveiligd!
Als u nog nooit aangemeld heeft met uw e-mailadres moet u eerst uw gebruikersnaam "migreren" naar de nieuwe login procedure. Klik op de link "Klik hier om aan te melden met uw gebruikersnaam."
U komt dan op volgend scherm:
Geef daar uw gekende gebruikersnaam in. U zal dan een e-mail ontvangen op het adres dat gekoppeld is aan deze gebruikersnaam.
Via de link in het e-mailbericht kan u van start gaan met het instellen van uw login met uw e-mailadres.
Als bestaande klant zal u enkele stappen moeten doorlopen om opnieuw een veilig wachtwoord in te stellen. Wij leiden u door dit proces.
Ga naar https://auth.kinamo.be/ en klik op Aanmelden en vervolgens Wachtwoord vergeten.
Geef het e-mailadres op dat gekoppeld is aan uw bestaande account
(het e-mailadres waarmee u met ons correspondeert of dat u gebruikt
heeft voor het plaatsen van een bestelling).
Kent u dit adres niet? Contacteer dan onze supportafdeling, zij helpen u het juiste adres te vinden.
Na ingeven van het e-mailadres zal er u een beveiligingscode toegezonden worden. Geef de code in die u ontvangen heeft en klik op Valideren.
Vervolgens kan u uw nieuw wachtwoord instellen.
Gebruik een
veilig wachtwoord, voldoende lang (minstens 8 tekens) en maak gebruik
van kleine letters, hoofdletters, cijfers en speciale tekens.
Van zodra uw wachtwoord ingesteld is kan u aanmelden.
U kan onmiddellijk aanmelden met uw e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord.
We zijn er bijna, de laatste stap is het kiezen van uw tweefactor beveiliging methode!
Kinamo heeft ervoor geopteerd om tweefactor beveiliging in te voeren voor de klantenaccounts. Na een eerste keer aanmelden zal u deze tweefactor beveiliging methode moeten instellen.
U kan kiezen uit gebruik maken van een speciale authenticator applicatie (zoals Google Authenticator) of het ontvangen van een code via SMS.
U kan Google Authenticator op uw mobiel toestel plaatsen via de Google Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.authenticator2&pcampaignid=web_share
Na installatie volstaat het om op het “+” icoon te klikken en de QR-code te scannen die op het Kinamo scherm verschenen is.
U zal een code te zien krijgen op uw mobiel toestel bestaande uit zes cijfers. Geef deze code in op de Kinamo website.
Nota: u kan ook andere authenticator apps gebruiken!
Kies om een code in te stellen via SMS.
U krijgt een formulier te
zien waar u uw mobiel telefoonnummer kan inbrengen. Vergeet niet de
landcode mee op te geven (+32 voor België).
Klik na ingeven van uw mobiel telefoonnummer op de verzendknop, u ontvang een code via SMS.
Geef de ontvangen code in op de Kinamo website en klik op Verifieer.
Bedankt, u heeft nu succesvol uw Kinamo account gekoppeld en beveiligd met tweefactor beveiliging.
Zijn uw gekoppelde diensten niet zichtbaar, of loopt er iets mis bij het instellen van uw account? Contacteer onze supportafdeling!
Werden niet al uw vragen beantwoord?
Geen nood, via een support aanvraag helpen wij u graag verder!