Last updated on 23 Nov 2023, 13:40:24.
Category:
Manuals
From now on, Kinamo customers can no longer log in with a username (customer number/name format) but must use the e-mail address with which they are known in our system. Logging in with an e-mail address offers many advantages: it is simpler, it is easier to remember and the new log-in procedure is from now on also secured with two-factor authentication via SMS or authenticator tool. So your account is optimally secured!
As an existing customer, you will have to go through some steps to set a secure password again. We will guide you through this process.
Go to https://auth.kinamo.be/ and click on Login and then Forgot your Kinamo password.
Enter the email address associated with your existing account (the email address you correspond with us or used to place an order).
Don't know this address? Then contact our support department, they will help you find the correct address.
After entering the e-mail address, a security code will be sent to you. Enter the code you received and click Validate.
Then you can set your new password.
Use a secure password, sufficiently long (at least 8 characters) and use lowercase and uppercase letters, numbers and special characters.
Once your password is set, you can log in.
You can log in immediately with your email address and the password you have chosen.
We are almost there, the last step is choosing your two-factor security method!
Kinamo has opted to implement two-factor security for customer accounts. After a first login, you will need to set up this two-factor security method.
You can choose from using a special authenticator application (such as Google Authenticator) or receiving a code via SMS.
You can install Google Authenticator on your mobile device via the Google Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.authenticator2&pcampaignid=web_share
After installation, simply click on the "+" icon and scan the QR code that appeared on the Kinamo screen.
You will see a code on your mobile device consisting of six digits. Enter this code on the Kinamo website.
Note: You can use other authenticator apps as well!
Choose to set up a code via SMS.
You will be presented with a form where you can enter your mobile phone number. Don't forget to include the country code (+32 for Belgium).
After entering your mobile phone number, click the send button, you will receive a code via SMS.
Enter the received code on the Kinamo website and click Verify.
Thank you, you have now successfully linked and secured your Kinamo account with two-factor security.
Are your linked services not visible, or is something going wrong when setting up your account? Contact our support department!
Geef daar uw gekende gebruikersnaam in. U zal dan een e-mail ontvangen op het adres dat gekoppeld is aan deze gebruikersnaam.
Via de link in het e-mailbericht kan u van start gaan met het instellen van uw login met uw e-mailadres.
Als bestaande klant zal u enkele stappen moeten doorlopen om opnieuw een veilig wachtwoord in te stellen. Wij leiden u door dit proces.
Ga naar https://auth.kinamo.be/ en klik op Aanmelden en vervolgens Wachtwoord vergeten.
Geef het e-mailadres op dat gekoppeld is aan uw bestaande account
(het e-mailadres waarmee u met ons correspondeert of dat u gebruikt
heeft voor het plaatsen van een bestelling).
Kent u dit adres niet? Contacteer dan onze supportafdeling, zij helpen u het juiste adres te vinden.
Na ingeven van het e-mailadres zal er u een beveiligingscode toegezonden worden. Geef de code in die u ontvangen heeft en klik op Valideren.
Vervolgens kan u uw nieuw wachtwoord instellen.
Gebruik een
veilig wachtwoord, voldoende lang (minstens 8 tekens) en maak gebruik
van kleine letters, hoofdletters, cijfers en speciale tekens.
Van zodra uw wachtwoord ingesteld is kan u aanmelden.
U kan onmiddellijk aanmelden met uw e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord.
We zijn er bijna, de laatste stap is het kiezen van uw tweefactor beveiliging methode!
Kinamo heeft ervoor geopteerd om tweefactor beveiliging in te voeren voor de klantenaccounts. Na een eerste keer aanmelden zal u deze tweefactor beveiliging methode moeten instellen.
U kan kiezen uit gebruik maken van een speciale authenticator applicatie (zoals Google Authenticator) of het ontvangen van een code via SMS.
U kan Google Authenticator op uw mobiel toestel plaatsen via de Google Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.authenticator2&pcampaignid=web_share
Na installatie volstaat het om op het “+” icoon te klikken en de QR-code te scannen die op het Kinamo scherm verschenen is.
U zal een code te zien krijgen op uw mobiel toestel bestaande uit zes cijfers. Geef deze code in op de Kinamo website.
Nota: u kan ook andere authenticator apps gebruiken!
Kies om een code in te stellen via SMS.
U krijgt een formulier te
zien waar u uw mobiel telefoonnummer kan inbrengen. Vergeet niet de
landcode mee op te geven (+32 voor België).
Klik na ingeven van uw mobiel telefoonnummer op de verzendknop, u ontvang een code via SMS.
Geef de ontvangen code in op de Kinamo website en klik op Verifieer.
Bedankt, u heeft nu succesvol uw Kinamo account gekoppeld en beveiligd met tweefactor beveiliging.
Zijn uw gekoppelde diensten niet zichtbaar, of loopt er iets mis bij het instellen van uw account? Contacteer onze supportafdeling!
Were not all your questions answered?
Don't worry, we will be happy to help you via a support request!