Tags voor dit FAQ item:
Exchange 2013 Microsoft

Help ons door dit artikel te beoordelen!

Score van 0 sterren, gebaseerd op 1 beoordelingen

Microsoft Exchange 2013 - SSL certificaat installeren

Laatste bijgewerkt: 14/01/2016

Dit artikel toont u hoe een SSL certificaat te installeren met behulp van het Exchange Admin Center (EAC). Als u nog geen certificaataanvraag (CSR) aanmaakte en uw SSL certificaat nog niet bestelde, leest u best de « instructies om een SSL certificaat aan te vragen voor Exchange 2013 ».

De documentatie voor het installeren van een SSL certificaat op oudere Microsoft Exchange versies vindt u in volgende artikels:

  1. Bewaar uw SSL certificaatbestand op de netwerk share van de server waar u de Certificate Request bewaarde.
     
  2. Verbind met het Exchange Admin Center door in u webbrowser het adres https://localhost/ecp in te geven, en login met het DOMAIN\USER formaat.


     
  3. Klik op Servers in de linkerbalk, vervolgens Certificates rechtsboven. Selecteer uw certificaat uit de lijst, en klik Complete in de rechterbalk.


     
  4. Blader naar het netwerkpad waar u het SSL certificaatbestand bewaard heeft.


     
  5. Uw certificaat is nu geïnstalleerd op de server. Vervolgens dient u het te activeren voor mail services, door terug te keren naar het Certificates venster van Exchange Server, op het certificaat te klikken dat u net installeerde, en het Edit icoon aan te klikken.


     
  6. Klik op Services in de linkerbalk, en vink de services aan waarvoor het SSL certificaat dient geactiveerd te worden.


     
  7. Uw certificaat is nu gebruiksklaar voor Exchange 2013. Gefeliciteerd!