Tags voor dit FAQ item:
iOS iPad iPhone SMTP

In welke mate heeft dit artikel uw vraag beantwoordt?

Geef als eerste je beoordeling!

Instellen van uitgaande server (SMTP) op iPad en iPhone

Laatste bijgewerkt: 08/02/2016

Dit artikel toont u hoe u de uitgaande mailserver (SMTP) voor uw e-mail adres kan instellen op uw iPad of iPhone.
Dit artikel is van toepassing vanaf iOS versie 7+.

Het instellen van de uitgaande server (SMTP) op iPad of iPhone is niet eenvoudig.

In iOS zitten enkele tegenstrijdigheden die er voor zorgen dat u, zelfs na het doorlopen van de wizard, nogmaals de gegevens moet nakijken om zeker te zijn dat iOS de juiste instellingen heeft voor uw e-mail account.

Ga op uw iPhone of iPad naar Instellingen vervolgens Email, contacten, agenda's en klik op de Kinamo e-mail account die u heeft ingesteld.

Klik nogmaals op Account om de instellingen te bekijken. Kies vervolgens SMTP onder Server uitgaande post door er op te klikken.

U ziet de hoofdserver staan, en eventueel andere SMTP servers. Klik op de naam van de Hoofdserver.

Het is belangrijk dat u volgende zaken heeft ingesteld, indien één van deze parameters niet correct is, zal de uitgaande server niet werken!

Hostnaam:            mail-smtp-out.kinamo.be
Gebruikersnaam:      uw volledig e-mail adres
Wachtwoord:          wachtwoord van uw e-mail adres
Gebruik SSL:         moet ingeschakeld worden
Identiteitscontrole: MD5 Challenge-Response
Serverpoort:         2525 of 587