Tags voor dit FAQ item:
Mail Windows

Help ons door dit artikel te beoordelen!

Geef als eerste je beoordeling!

Instellen van uw e-mail account op Windows 10 Mail.

Laatste bijgewerkt: 08/02/2016

Volg onderstaande stappen om uw Kinamo e-mail account in te stellen in de Mail toepassing voor Windows 10. Zo kan u e-mail ontvangen via IMAP en verzenden via SMTP met een beveiligde SSL verbinding.

Opgelet, vervang email@kinamo.eu met uw e-mail adres!

Open Windows Mail. Indien er nog geen e-mail accounts ingesteld zijn, krijgt u een setup wizard te zien. Klik in dat geval op Account toevoegen.

 

Het is mogelijk dat u al een account ingesteld hebt. Ga dan naar het menu links in beeld en klik op Accounts.

 Dan opent er langs rechts een tweede menu. Hierin kiest u Account toevoegen.

 

 Vervolgens opent er een pop-up venster. Hierin scrolt u naar beneden zodat de laatste optie zichtbaar wordt.

 

Kies vervolgens voor Advanced setup.

Bij de volgende stap kiest u voor Internet email.

Dan volgt de configuratie van de account. In het volgende venster moet u verschillende velden invullen. U moet naar beneden scrollen om alle opties in te kunnen stellen.

  • Account name: Geef uw e-mail account een naam naar keuze.
  • Your name: De naam die u hier invult zal weergegeven worden bij de ontvangers van uw e-mails.
  • Incoming email server: Hier vult u in.kinamo.be:993 in.
  • Account type: Hier kiest u voor IMAP4.

Vervolgens scrolt u naar beneden om de volgende reeks opties te tonen.

  • Email address: Hier vult u uw e-mail adres in.
  • User name: Ook als gebruikersnaam vult u uw e-mail adres in.
  • Password: Vul hier het wachtwoord in.
  • Outgoing (SMTP) email server: Hier vult u out.kinamo.be:587 in.

Tenslotte vind u nog de volgende opties helemaal onderaan. Vink hier Require SSL for incoming email uit.

Om af te ronden klikt u op Sign in.

Nu verschijnt de melding dat de configuratie van uw account geslaagd is. Klik op Done.

Om uw mailbox te openen kan u nu klikken op **U kunt aan de slag gaan**.